söndag 4 oktober 2009

Before and after - tv-rum.

Snart är det ett år sedan vi tog över huset och vi har bott här i drygt tre månader. Ibland känns det som att det går hemskt långsamt, men när jag kikar på bilder på huset för ett år sedan så inser jag att det har hänt en hel del. Vårt mål är att ha fått ordning "grunden" i alla rum innan jul. Sen allt det roliga - gardiner, blommor, mattor, tavlor - det tar väl en livstid.
Tv-rummet är det senaste rummet som det börjar bli något så när ordning på.
Här är rummet i februari. En vägg har tagits ner, den gamla blåmönstrade tapeten sticker fram, ett grangolv är inlagt och elen är indragen i tak och vägg.
När väggen togs ner så hittade vi en platta där det tidigare stått en kakelugn. Kakelugnen låg nerplockad i källaren och efter inspektion visade det sig att den var helt komplett, så då bestämde vi oss för att sätta tillbaka den. Helt plötsligt såg det ut som att vi hade stampat jordgolv inne...

...men vi är nöjda med slutresultatet.

När vi bott här ett par månader så fick jag ett ryck och spikade upp liggande panel där tv-n skulle sitta. Det tog emot lite med tanke på att det ganska nyligen tapetserats där.

Nästa steg är att få upp gardiner och lite tavlor...
/S.

3 kommentarer:

  1. Jadu, man glömmer snabbare än man tror hur det sett ut "före" ..Jättefint resultat, och vilken soffa!!

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Ja, verkligen. Tyvärr missade vi att ta bilder precis hur det såg ut innan, innan vi började peta i det hela... Soffan är fantastisk, vi ville ha en stoooor ;)!

    SvaraRadera
  3. Oj va fint ni har fått det! Jag önskar jag hade orken att renovera men jag får skyller på att vi har en bebis till på g. Eller så kan man inte skylla på det :). Kul att du har börjat blogga igen, ser fram emot nya inlägg. Kram Malin

    SvaraRadera