onsdag 30 december 2009

En tillbakablick 00-talet.

Imorgon är sista dagen på 00-talet. Även om jag kommer ihåg millenieskiftet som igår så har det hänt en hel del på de här tio åren... Med reservation för eventuella fel (minne är inte min starka sida) så kommer här en kort tillbakablick:

00 - Fyller 21 år. Bor fortfarande hemma hos mina föräldrar alternativt hos pojkvännen sedan flera år tillbaka. Pluggar 4:e och 5:e terminen till lärare i Falun. Jobbar extra som lantbrevbärare, i växlen på taxi och i korvkiosk. Gör en fantastisk resa till Australien och Asien under sommarlovet tillsammans med fina vännen Elin. Tror att det är här som den "vilda" tiden med Mia och co tar sin början.

01 - Mitt första riktiga förhållande tar slut. Jobbig och turbulent tid.

02 - Börjar arbeta som lärare. Flyttar till min första egna lägenhet. Hälsar på dåvarande b-friend i Zagreb. Gör min tatuering.

03 - Träffar Mattias och efter mycket om och men och hit och dit och fram och tillbaka blir det vi. Köper min första bil.

04 - Livet rullar nog på.

05 - Blir varslad, får jobb på Sunwing, hyr ut lägenhet, säljer bil, tar tjänstledigt och bosätter mig på Gran Canaria. Jobbar som aktivitetsvärd på Sunwing.

06 - Jag och Mattias åker till Kreta i två veckor. Sedan firar vi nyår i Rom med kära vänner som överraskar och förlovar sig vid tolvslaget.

07 - Årets tripp går till Frankfurt och bilmässan. Därefter är det både sorg och glädje - min fina farfar går bort. På julaftons morgon börjar ett litet frö gro i min mage - vilket vi kommer att vara tämligen ovetandes om ett tag till...

08 - I januari gör vi en resa till Thailand. Mår lite annorlunda och kissar hela nätterna igenom. Morgonwhiskeyn går inte heller ned. Ett par veckor efter vi kommer hem så kissar jag på stickan och resultatet är glasklart. Resten av året är jag mest gravid och sista september kommer hon äntligen till oss - två veckor efter utsatt tid och med snitt. I november köper vi min svärmors hus och ett stort renoveringsarbete tar sin början.

09 - Fyller 30 år. Är mammaledig. Huset renoveras och i juni flyttar vi in. Ett par dagar senare gör vi vår första resa som familj och vi flyger till Mallis med goda vänner. Maja fyller ett år och jag börjar småjobba lite. Snart fyller jag 31 år, men då är vi inne på ett nytt årtionde...

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar