torsdag 7 januari 2010

Prinsessan på ärten.

De är så underbart fina och välgjorda Mailegleksakerna att jag inte kan annat än älska dom. Innan Maja kom så gick jag och beundrade alla små och stora kaniner och möss och tillbehör. Sen när Maja föddes så fanns det i alla fall en anledning att få köpa något.

Förra julen så fick Maja sin första Mailegkanin av mamma i julklapp. När Maja hade namnsdag i somras (Christina) så kunde jag inte hålla mig från att köpa en liten "pilligur" (nytt ord från Mattias sida som betyder typ liten present) och det blev en liten bebiskanin. Sen kom fina vännen Anna med en kanin när Maja fyllde år och fina vännen Maria med en liten mus... Så nu har Maja en liten "Mailegfamilj" - till hennes mammas lycka...

Strax innan jul så sprang jag över den här underbara "Prinsessan på ärten" och kunde inte motstå den när det visade sig att jag skulle få köpa den till inköpspris. Den är så välgjord, den lilla virkade prinsessan har till och med rosor på kinderna. Dessutom följde det med en liten bok med sagan. Maja fick den i julklapp och hon leker faktiskt med den redan - även om hon är mest intresserad av att plocka med madrasserna.



/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar