söndag 23 maj 2010

Min gamla rostiga kärlek.

En sak som är så mysigt med att ha barn är at man får återuppleva sin egen barndom på ett sätt. Igår var jag och Maja ut en liten sväng till min mormors hus som när som helst kommer att bli min brors och familjs fantastiska hem. Där i ett av uthusen hittade jag min och brorsans gamla trehjuling. Jag minns faktiskt hur jag cyklade på den där när jag var kanske lite äldre än Maja - särskilt minns jag att den hade ett rött och ett grönt styre.

Iklädd minst 25 års damm och skräp tvättade jag av den lite hastigt och presenterade den för Maja. Det var kärlek vid första ögonkastet. Trots en vurpa så var det sorg när hon var tvungen att stiga av och parkera den i den gamla tvättstugan - tills nästa gång vi hälsar på...

Majas kusin Charlie kommer förövrigt att få en underbart spännande och härlig uppväxt på den där gården...

/S.

5 kommentarer:

  1. Vilket fint kort!

    SvaraRadera
  2. Åh <3 Precis en sån hade jag också. Med ett rött och ett grönt handtag...

    SvaraRadera
  3. Nej inte riktigt 25 års smuts och damm. Jag och Robin har nämligen också kallat den vår en gång i tiden. Ett kärt återseende:)
    Det är inte mer än rätt Maja och Charlie tar över den nu!

    SvaraRadera
  4. EvaP: Tack!
    Therese: En klassiker :)!
    Kristofer: Hi, hi - underbart! Den har gått många mil med andra ord... Först får Maja och Charlie ha den och sen... Kanske en Gossas-kid ;)?

    SvaraRadera
  5. Vem vet.... :)

    SvaraRadera