onsdag 31 mars 2010

Glad påsk!

Påsken är min favorithögtid. Den innehåller allt det där mysiga som julen innehåller - släktträff, god mat, frossa i godis, ledighet och så vidare. Men utan den där stressen kring julklappar. Dessutom infaller den när vi börjar lämna vintern bakom oss och går mot vår och sommar. Påskpyntet är dock ganska trist tycker jag i jämförelse med julen. Här hemma blev det fokus på våren i stället - krokusar, påskliljor och pärlhyacinter är härligt. Sen fick ett och annat ägg och en och annan fjäder slinka med också...

Små söta mailegankor fick hänga i lite trollhassel.

Det tristaste med vårblommorna är att de blommar över så snabbt inomhus.

Tycker den här ljusblå/turkosa färgen känns så vårig.






Köpte två "pinuppåskägg" hos mig&alice - tanken var att jag skulle ge de till de två snickare som sliter med vår veranda, men jag fegade ur och behöll de själv i stället.

De är ljuvliga med bilder på gammeldags "pinuppor".



Ett till lite annorlunda påskägg från mig&alice.

Minipåskliljorna fick lysa upp hallen.


Slutligen hänger yttelrigare ett gäng påskliljor på handtaget ned till källaren.

Japp, det blir nog påsk i år också!

/S.

5 kommentarer:

  1. Åh va fint du har påskpyntat! Det enda pynt jag har är lite ris med några fjädrar i. Jag måste nog bättra mig till nästa år.

    SvaraRadera
  2. quote: KG.
    Du är så himla duktig. =)

    SvaraRadera
  3. Malin & Therese: Tack söta, jag försöker tvinga fram våren. Det går sådär :)!

    SvaraRadera