tisdag 28 september 2010

Cupcakes.

Jag har en passion för muffinsformar och kan inte låta bli att köpa när jag ser dem. Vilket kanske syns i mitt köksskåp?

Därtill hör också att jag var ganska bra på det här med att baka muffins också, med betoning på var...

För nu har det hänt något som rubbar allt mitt självförtroende för bakning. Så fort jag bakar muffins och tar ut de så bara pyser de ihop i mitten?!? Det blir liksom en stor krater i mitten. Vad gör jag för fel? Vad är det som är fel? Bakpulvret, för kall ugn, har jag de inne för kort tid? Jag vet inte och jag tycker inte att jag gör något annorlunda.

Det känns lite tomt att veta att mina muffins inte längre kommer att leda till:

-Åh, hur gör du för att få de så höga?
-Men åh, vilka fantastiska muffins - så fina.
Etc.

Som ni hör så är det här ett STORT problem för mig som verkligen håller mig sömnlös ;)!

/S.

2 kommentarer:

  1. Jobbigt... men du har en muffinsplåt och gräddar de i?? Jag kan komma och fika nån dag så kan vi diskutera problemet ;)

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Jaaa verkligen :)! Jag gör precis som vanligt och gräddar de i en muffinsplåt?!? Men kanske att jag tagit ut de lite för tidigt?!? DU/NI får gärna komma och fika någon dag - det vore jätteroligt att träffa er och få se lilla tösen... Kram!

    SvaraRadera