måndag 25 oktober 2010

Mycket inredning.

Det blir mycket inredning nu, men tycker alltid att det är så på hösten. Lusten efter att fixa hemma är så mycket större när mörkret tränger på. Vi spenderar så mycket mer tid inne så det känns viktigt att det är mysigt.

Projekten som är i startgropen/pågår här hemma just nu är (alla samtidigt och i en salig röra):
  • TV-rum: Jag har ritat en vedkorg som min käre far skall bygga och jag sedan måla. Hissgardiner skall inhandlas och sättas upp.
  • Vardagsrum: Den stora gamla ljuskronan som sitter på fel plats i trapphuset skall rengöras och flyttas till vardagsrummet. (Vilket i sin tur leder till att vi behöver en ny lampa i trapphuset...)
  • Mysa till matsalen lite - har köpt lampor till taket som kommer i veckan, det franska kärleksbrevet skall monteras på en skiva och så skulle jag vilja hitta fina gamla fönsterdörrar att ställa mot en vägg och dekorera med ngt...
  • Kök: Vill måla en tunn plåt med griffelfärg och fästa i en stor ram som jag har och sedan montera på väg in i köket.
  • Gästrum: Sängen är klar men behöver målas. Det skall köpas madrasser och mysas till. Skulle vilja hitta en billig gammal kamin att sätta in där, som får fungera som "ljusstake".
  • "Pojkrummet" (som vi kallar Mattias gamla rum :)) har städats ur. Hallelulja! Det skall få en dagbädd/soffa och även få fungera som tvätt/strykrum/syrum.
  • Sovrum: Har en hylla som ligger och väntar på att sättas upp samt en samling foton som jag skall göra ett väggkollage i form av ett hjärta av.
  • Majas rum: Används inte alls idag - har en säng stående som skall målas, rullgardiner som väntar på montering... Hon leker nere med sina leksaker så hennes rum känns inte jätteprioriterat just nu...

Hej och hå, det finns lite att pyssla med - men det här är chansen, för det är bara på hösten/vintern som jag får saker gjorda... Sen får vi vänta ett år igen!

Lampan nedan är från Indiska och den skulle göra sig fint i gästrummet...

/S.

2 kommentarer:

  1. Jag spelar alltid väldigt mycket Tv-spel på hösten:)
    håhåjaja alla är vi olika :)

    Vi måste ses innan vi drar söderut, dricka wajn kanske ?

    SvaraRadera
  2. JA! Kanske ska kolla om ni, Robin och nya pinglan och Peter och Evelina och lillCharlie kan komma och hänga lite en kväll. Lite mat och vin...?!? Och lite bad :)!

    SvaraRadera