måndag 12 april 2010

Jag har en plan.

Det var som jag befarade. Beach 10 knackar snart på dörren och för att inte behöva känna att jag bara vill bada där det finns mycket vass så måste jag ha en plan. Ok, kanske lite överdrivet - gravidkilona är borta och ett par till - men allt är så mjukt liksom.

Jag har tänkt ut två mål:

1. Fasthet - höft, mage och lovehandles ska få se på bara den.
2. Jag ska kunna springa milen på strax under timmen. Detta skall visa sig på tjejmilen om 20 veckor.

Vad det gäller mål nummer 1 så blir det hårdkörning från och med nu och till att börja med 7 veckor fram över (till 1 juni). Vad det gäller mål nummer två så ska jag följa träningsupplägget som finns på marathon.se där man under 20 veckor springer 3 ggr i veckan. Det som är bra är att dessa två mål går hand i hand om jag inte fuskar.

Jag presenterar här mitt tänkta veckoschema och för att få lite tyngd bakom det så kommer jag att i slutet av varje vecka presentera hur det har gått, med andra ord får jag sitta här och skämmas om jag inte skött mig.

Måndag: Morgonpromenad 1 timme och gymning på kvällen.
Tisdag: Löpning
Onsdag: Morgonpromenad 1 timme och gymning på kvällen.
Torsdag: Löpning
Fredag: Vila
Lördag: Löpning
Söndag: Vila.

Därtill skall jag äta bra i veckorna och undvika snabba kolhydrater.

Japp, då sätter jag igång!

/S.

6 kommentarer:

  1. Det fixar du. Heja, heja!!

    SvaraRadera
  2. Känner att det känns väldigt skönt att ha en anledning till att magen växer och växer när jag läser hur duktig du är :)
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  3. Alla: Ni är mina bästa "peptalkare"! Tusen tack för det :)!

    SvaraRadera
  4. Känner igen mig. Va roligt å läsa att du ska springa tjejmilen, det har jag också som mål fastän jag är ganska skeptiskt då jag inte har tagit ett enda löpsteg än :/. Jag hejar på dig iallafall o så får vi se om vi ses på startlinjen.
    Kram Malin

    SvaraRadera