måndag 16 november 2009

De hade mig vid "vit".

I fredags dog min mobil. Källan till detta var Maja - eller snarare Majas mamma som vid ett flertal ögonblick av stress och svaghet använt mobilen som "härfårdutittaMajasåärdulugnochgladenstundnärmammamåstepratameddenhärtanten/farbrorn". Detta resulterar i att hon sugit på stället man laddar så till den milda grad att den ärgat.

Idag sattes min mobillöshet på prov och jag insåg att man 2009 inte kan överleva dagen utan en mobiltelefon. Jag behövde en telefon pronto! Efter MYCKET om och men med abonnemang och bindningstider hit och dit ("du måste ringa Tele2:s kundtjänst" - "ja, fast jag har ju ingen telefon". "Du måste ringa The Phone House kundtjänst" - "ja, fast jag har fortfarande ingen telefon" osv) så lyckades jag faktiskt få till det så att jag skulle kunna få förlänga abonnemanget och få köpa en telefon som inte skulle ruinera mig. Men vilken? I vanliga fall läser jag recensioner hit och dit och tittar på omdömen hit och dit innan jag bestämmer mig. Nu stog jag där i mobildjungeln helt oförberedd.

"Den här finns i vit"
"Tack den tar jag"

Update: Den här gången tecknade jag en drulleförsäkring för jag VET att jag kommer att stå där igen och låta Maja leka med telefonen som sista utväg...

/S.

1 kommentar: