lördag 26 december 2009

Ett juligt Bergsbo.

Bjuder på en liten bildkavalkad från ett julpysslat Bergsbo. Bilderna är för det mesta tagna av/med min svågers fantastiska kamera.
Mossbollar som min fina vän Maria tillverkat pryder ett skåp i hallen.

Svärmors gamla skänk har fått flytta in i köket.


Favoritjulblommor och favorit julstaken i ett av köksfönstrena.


Marias fantastiska mosshjärtan hänger på vitrindörrarna i köket.

Tycker julröda äpplen är så fina.

Vi hade tänkt provelda vedspisen för första gången, men det blev inte av. Är lite rädd att Maja ska bränna sig...

Altandörrarna i vardagsrummet.

Julgranen som barrar som bara den...

Lite har vi eldat i alla fall.
Och ljusen har brunnit flitigt...
Två dagar innan julafton fick vi hämta våra julklappar från fantastiska Fotograf Petra i Sågmyra. Vi älskar förstoringen på Maja...

Och så lite fönsterdekoration i matsalen.

På måndag eftermiddag innan julafton dök vårt matsalsbord upp, så det var på håret...

Nästan färdig juldukning...

Hoppas alla har haft en mysig julhelg. Själv har jag fått träna på att "vara vuxen" och fixa alla julbestyr/mat själv för första gången. Har ringt min mamma fler än en gång skall erkännas men Janssonen och skinkan smakade som när mamma gör den så jag är nöjd.
Det har varit härligt att få fira med M:s familj för första gången och Maja har haft så roligt med sina kusiner.
/S.

10 kommentarer:

  1. Åhh, såå fiiint!!!
    God fortsättning, kram

    SvaraRadera
  2. Eva P: Tack :)! Jag har kämpat lite för julstämningen i år faktiskt :)! Hoppas ni haft det bra... God fortsättning och kram på dig också...

    SvaraRadera
  3. Nu blir det en låång kommentar eftersom du hade så många fina bilder.
    -Vilken häftig klocka i hallen.
    -Vad duktig du är o dekorera.
    -Vilken fin bild på Maja, visst är det mysigt att ha kort på sin kärlek.
    -Matsalsbordet är ju jättefint! Och vad fint du har gjort. En fråga, var har du köpt duken?
    -Ja det är väl dags och vara vuxen för mig med. Kom undan lite denna jul. Men nästa år kommer vi att fira hemma hos oss och då får jag nog också ta tag i frestelsen.

    Hoppas ni har haft en härlig jul.
    Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Malin: Taaaack :)! Det har varit extra roligt i år, dels med Maja, dels med ett eget hus och dels för att jag visste att vi skulle vara hemma hos oss...

    Duken är helt underbar och är köpt på metervara hos mig&alice här i Säter - det allra bästa är att den är vaxad (vilket man inte ser och inte känner heller..) men allt som man spiller rinner av som på en gås och sen är den bara att torka av! Dessutom är den 150cm bred vilket var toppen eftersom vi beställt ett extra brett bord (120cm).

    Må så gott och tack för kommentaren :)!

    Kram, kram...

    SvaraRadera
  5. Men GUD Sandra! Du överträffar dig själv. Du är verkligen GRYM på att inreda. Säg till om du ska ha nån kurs, jag kommer! =)

    SvaraRadera
  6. Therese & Kristofer: Puss på er!

    SvaraRadera
  7. Guud vad fint ni har det Sandra!

    Vi har ju åxå vedspis i köket, här eldas det varje dag. Jag var jätte orolig i början med Melvin, i och med att jätte gärna kröp fram och öppnade luckorna. Mycket tjat om AJ, AJ, AJ! ;)
    När vi eldar så är han aldrig ens i närheten av den! Han känner nog att det är varmt och går inte i närheten.

    SvaraRadera
  8. Maria L: Tack, vad snällt :)!
    Vad skönt att höra, jag vet inte varför jag oroar mig för vedspisen egentligen - vi eldar i både kakelugnen och spisen i vardagsrummet och det är ingen fara... Har fått för mig att vedspisen är värre på ngt sätt - men som du säger, de känner nog...

    Hoppas ni haft en skön jul och att det blir ett trevligt nyår - vore roligt att ses någon gång...

    SvaraRadera
  9. Jag förstår hur du känner, man vill ju inte chansa direkt.
    Har haft det jätte bra, god mat och många klappar! :)

    Vore jätte skoj att kunna ses nån dag, Melvin börjar ju dagis den 11:e så sen kommer vi väl att vara konstant sjuka antar jag... :/

    SvaraRadera