måndag 14 december 2009

Julstök.

Här om veckan var min kära farmor hemma hos mig och bakade. Det är andra året på raken och jag vill nog hemskt gärna kalla det en vana nu. Hon är bra på att baka min farmor - i ett nafs var frysen full med:

-Lussebullar
-Saffranslängder
-Noblesskakor
-Russinkakor och
-Limpor.

Inte helt fel. Själv åkte jag och handlade vid tre tillfällen eftersom jag är alldeles för förvirrad för att komma ihåg mer än två saker åt gången. Sista gången åkte jag dessutom stan runt för att hitta en kavel - till slut, efter mycket om och men hittade jag EN. Så jag är ledsen alla säterbor utan kavel för jag har länsat staden på den enda som fanns.



Så här gott tyckte Maja det var med livets första lussebulle... Hon brås på sin mamma - älskar att fika...


/S.


4 kommentarer:

  1. Tack tack :)

    Guud vad fint ni verkar ha det, vi måste komma och hälsa på någon dag! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kök! stort och rymligt. Min mamma kommer på torsdag, då ska vi har lussebullsbak. Var det något jag inte trodde så var det väl att jag skulle vilja baka lussebullar med min mamma :). Men man har väl kommit dit nu.

    SvaraRadera
  3. Malin: Tack... Hi, hi - visst blir man förvånad... Jag märker att jag blir mer och mer lik min mamma och då var det gäller de här sakerna som man tänkte "så här skall jag aldrig göra" :)!

    SvaraRadera