lördag 12 juni 2010

Verandainspiration.

Nu ska bara dörrarna målas så är vår glasveranda redo för inredning och tankarna snurrar över hur vi ska göra. Ena halvan kommer att vara en "äta"del med vitt matbord (Norden från Ikea antagligen) och gråaktiga rottingstolar.

Den andra halvan är värre. Vi är överrens om att vi vill ha sköna, mysiga möbler där man gärna kan slumra till en stund. Idag hittade vi en fantastisk stor härlig hängmatta men när vi åkte hem och mätte så visade det sig att den skulle bli alldeles för stor.


Jag skulle kunna tänka mig något i den här stilen också - en gammal vit järnsäng som man fyller med kuddar och filtar. Men hur lätt är det att hitta?

Ett par sådana här är också snyggt - men inte så skönt...

Bilden nedan är dock mitt i prick och att tillverka en liknande dagbädd tror jag nästan att jag skulle kunna göra själv. Frågan är vad jag kan få tag på en liknande madrass? Den på bilden har utgått ur sortimentet... Men borde det inte gå att sy ett överdrag till en vanlig skumgummimadrass?

/S.

2 kommentarer:

  1. Härligt med en veranda att mysa på i sommar!! Har du kollat på den där vita dagbädden i stål som IKEA har? Har för mig att de har en... Kanske man kan skrapa upp och måla den på nåt vis och få den att se gammal ut!? ..bara en tanke..
    Hoppas vi får till lekdejten i svea snart, vore så kul att ses!

    SvaraRadera
  2. Pernilla: Jag hade också för mig att de hade något sånt som du beskriver - men letade efter den på nätet och då fanns det ingen?! Får ta mig en kik till :)! Tack för tipset annars! Ja - Svea vore toppen. Ska vi ta sikte på en dag nästa vecka? Helst en där solen skiner ;)!

    SvaraRadera