måndag 5 juli 2010

Helgen i punkter.

Fredag:
  • Maja åkte med morfar och mormor till stugan i Dala-Floda.
  • Jag och M. åkte till Borlänge på Swedbanks Peace & Love-bjudning tillsammans med A. och T. God mat, gott vin, P&L-info och vip-armband (som visade sig gälla även på lördagen). Vi såg The Hives, Anna Ihlis, Europe, och lite på The Ark. Mycket trevligt.

Lördag:

  • För första gången på jag vet inte när sov vi till vi vaknade vid 10. Sen frukost på Annas och efter det bar det iväg för att heja på M. och vänner som var med på Triathlon. Bra jobbat!
  • Från början hade vi tänkt sticka till stugan direkt efter tävlingen men med gällande armband till P&L så bestämde vi oss åka dit och sen fixa skjuts därifrån till stugan. Det var ett bra val. Kul kväll även om det enda vi såg var Elin Sigvardsson (mycket bra) och Jay Z (inte min musik men ändå bättre än väntat). Vid 04 på söndagsmorgon så kom vi upp till stugan...

Söndag:

  • Efter tre timmars sömn vaknade Maja inne hos mormor och morfar och vi längtade så mycket efter henne så vi kunde inte hålla oss från att gå upp.
  • Vi hade en skön "stugandag", Maja badade, vi grillade, fikade, bastade och sov.

Nu är vi hemma igen och laddar inför semester på Gotland...

/S.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig helg! Jag längtar ( eller båda och ) tills Elivra är så pass stor att man kan få en "vuxenhelg".

    SvaraRadera
  2. Det låter som om ni haft det bra. =) Jag hörde ryktesvägen att lillstrumpa tagit en strid med mormor om huruvida det lämpar sig med flytväst eller inte... *fnissa* mormor-maja 1-0

    SvaraRadera