måndag 4 maj 2009

Djupa tankar och ytliga skor!

Det är verkligen helt fantastiskt att få vara hemma med och få ta del av allt som händer i vår prinsessas liv. Alla har sagt åt mig att njuta - för tiden går så himla fort. Det är ett råd som jag tycker att jag tagit åt mig av, visst jag har varit trött när Maja vaknat om och om igen så fort jag stängt ögonen, men jag njuter verkligen.

Det ena behöver dock inte utesluta det andra och nu när Maja inte är lika beroende av mig vad det gäller maten så pyr det också en liten längtan efter att få göra saker ensam. Tror man blir en mycket roligare mamma om man får små tillfällen för sig själv där jag kan vara "bara Sandra". Det gäller bara att ta sig tiden och göra sig av med det dåliga samvetet som spökar så fort jag tänker att jag ska lämna Maja en stund. Hon har det ju dessutom bra med sin älskade pappa - världens bästa! Det är dessutom nyttigt för dem att jag håller mig borta ibland.

I maj har jag varit duktig och bokat in några saker och det ska bli så roligt. Tjejkväll på travet på fredag, en heldag i Stockholm med fina vännen Malin och sen Hela huset gungar sista lördagen i maj.

När det blir utgång för första gången på ett och ett halvt år skulle jag gärna dansa runt i dessa skor tillsammans med ett par ljusa slitna jeans, vitt linne och massa armband.

Bild:skonamig.se

/S.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar