måndag 9 november 2009

En tanke.

Visst är det lustigt. Vanliga dagar när vi inte har något planerat då rullar det på som det ska med allt. Men när man ska iväg någonstans som kräver lite planering, särskilt vad det gäller sömnen, så stämmer det aldrig med hur det brukar vara. Vanliga dagar kämpar jag med att Maja ska hålla sig vaken till efter lunch och bara sova en gång per dag.

Idag skulle vi till fantastiska FotografPetra i Sågmyra och ta kort på Maja kl 11. Själv tänkte jag att det blir perfekt då får hon somna i bilen så är hon pigg när hon kommer fram. Icke. Dödens trött - men somnade inte. Nu gick det bra ändå, även om hon tröttnade på slutet...

Typiskt bara. Det är knappast första gången jag tänkt att jag ska vara smart och det blir precis tvärtom.

/S.

2 kommentarer:

  1. Vi gjorde samma sak när Jolin var ett år drygt. Vi skulle till en fotostudio i Stockholm och jag hoppades att Jolin skulle sova en stund i barnvagen, det göra hon ju alltid. Men icke, så när det väl var vår tur att ta kort fick vi ta de flesta med nappen i mun :/.

    SvaraRadera
  2. Malin: Det blir som sagt sällan som man tänkt sig :)! Det är bara att luta sig tillbaka och hända med på tåget... Men jag är säker på att det blev fina bilder med en sådan goding ;)!

    SvaraRadera