måndag 2 november 2009

Hur snål kan man vara?

Följande utspelade sig nyss i mitt hem:

Soffbord till salu på blocket. Jag hade begärt 400kr (på blocket kostade de andra likadana runt 900kr). Man kommer och tittar. Vill ha det för 300kr.

-Ta skiten (tänkte jag) - ok då (sa jag).

-Har du växel på en 500-ing? undrar mannen.

Nix. Men efter en stunds letande kommer jag upp i 170 kr.

-Näe, men då åker jag ner på stan och växlar, svarar mannen.

Orka.

Update: Väntade en timme på att karln skulle komma tillbaka med pengarna. Hade precis gett upp när han dök upp:

-Såg att de sålde fläskfilé på Willis för 39 kr/kg så jag var tvungen att köpa och åka hem och frysa in först.

Varför är jag inte förvånad.

/S.

8 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHA..............*kviiid*

    SvaraRadera
  2. ...sluta, jag får ingen luft!

    SvaraRadera
  3. Therese: Ha, ha - ja det var onekligen en komisk man :)!
    Jennie: :)!
    Maria L: Ingen aning - en Säterman :)!

    SvaraRadera
  4. Hittade just åt din blogg, vad kul! Återigen stort grattis till vinsten! Kram

    SvaraRadera
  5. Haha! Det är ganska komiskt hur snåla vissa människor kan vara! :) Grattis till vinsten på Therez blogg föresten, du hade verkligen superfina bilder!

    SvaraRadera
  6. Therez: Välkommen :)!
    Mia Lindberg: Tack, jag blev verkligen så glad!

    SvaraRadera